Gordon Ramsey: “Just please the fucking customer and they will share it!”



Gordon James Ramsay, geboren op 8 november 1966 in Schotland, is een succesvolle 3 Michelinsterren chef en televisie persoonlijkheid. Hij knokte zich na een mislukte voetbalcarrière en een pittige jeugd (vader alcoholist die zijn moeder mishandelde en een aan heroïne verslaafde broer) naar zijn eigen restaurant in 2001 in Londen.

In zijn televisieprogramma Kitchen Nightmares helpt Gordon restaurants die bijna failliet gaan. Door vers eten te bereiden dat aanslaat bij de doelgroep, meer sfeer in het restaurant en gemotiveerd personeel probeert hij dit te voorkomen. Gordon is naast het bereiden van prachtige gerechten ook beroemd geworden door het veelvuldig gebruik van het woord "fuck".

De metamorfose wordt tot stand gebracht door oude rommel, waaronder bedorven eten, weg te gooien en te starten met een schoon restaurant. Als alles gereed is voor de heropening worden mensen die voorheen vaste gasten waren, recensenten, bloggers en andere reviewende gasten uitgenodigd om kennis te maken met de nieuwe formule.

Geen grote marketingcampagnes dus, maar gewoon zelf de goede dingen doen en je gasten zoveel mogelijk als ambassadeurs inzetten. Naast dat het veel geld bespaart, is het bereik van reviews en bloggers door sociale media enorm te noemen. Als tevreden gast wil je dit graag delen onder de vrienden, kennissen en lezers waarvan je weet dat ze deze ervaring ook willen beleven. Een dure reclamecampagne bereikt waarschijnlijk deze doelgroep niet.

Om in de woorden van chef Ramsey te blijven: “Just please the fucking customer and they will share it!”

Informatie over de auteur

Marco Kole | Initiatiefnemer | 06-54313335 | email
Uw naam
Uw email
Uw bericht
 
MeetingReview | bekijk uitgebreid bedrijfsprofiel
Balearenlaan 66
1060 TL
Amsterdam
Nederland

Content van deze auteur

Help! Ik krijg alleen maar negatieve reviews.
Nepreviews? Maak een melding bij de Stichting Reclame Code!
Je evenement evalueren? Combineer meerdere methoden voor het ontvangen van gastervaringen!
Liquidspace (online boeken van zakelijke ruimte in de VS ) doet 1 miljoen online transacties in 11 maanden tijd
Resultaat samenwerking SecretaresseNet en MeetingReview: Secretaresses vinden passende locaties!
Publieksprijs 2016: De winnaars zijn bekend
MeetingReview kiest voor partnerships met locaties - Drie mogelijkheden voor ‘samenwerking’ met nog meer relevantie
BrightLocal Onderzoek 2016: Reviews ouder dan 3 maanden? Niet relevant!
Wordt het veilen van een vergaderruimte net zo succesvol als andere veilingsites?
Waarom reviews in de vergader- en evenementenbranche? Vier brancheprofessionals lichten toe.
MeetingReview werkt mee aan ACM onderzoek naar de betrouwbaarheid van reviews
Ruim 800 aanmeldingen voor de MeetingReview publieksprijs voor meeting- & eventlocaties
MeetingReview zet volgende stap in betrouwbaarheid van reviews
Livestream kennismaking met de locatie voor je volgende meeting of event
Gordon Ramsey: “Just please the fucking customer and they will share it!”
Incentives voor het schrijven van reviews: wel of niet doen?
MeetingReview introduceert de MR Academy
Facebook: Personal Live Broadcasting (PLB) verovert de wereld!
Voor wie draai jij je om?
Introductie MR Review APP: Sint zei tegen Piet: Makkelijker krijg je reviews niet!
Online boeken van een zakelijke ruimte: KISS!
meetings.nl en MeetingReview gaan samenwerken
Is uw website helemaal up-to-date? Lees 3 belangrijke tips!
Aristo Accommodaties en MeetingReview geven samenwerking nieuwe impuls
Inspireer met afbeeldingen: Meetings Imagined
Horen, Zien & Delen
Sponsoractie MeetingReview: ruim 700 euro voor onderwijs in India
Gebruik je Periscope al om je online voor te stellen?
Dordrecht City Marketing kiest voor MeetingReview
Wij van WC-EEND adviseren WC-EEND