Voor wie draai jij je om?



Als je praat over “The blind Audition” krijgen steeds meer mensen het beeld van draaiende stoelen van coaches die in het televisieprogramma The Voice op zoek zijn naar een nieuw zangtalent. Alleen op basis van de stem en niet de gehele presentatie moet je besluiten of je wel of niet de auditiekandidaat in je team wilt hebben. Ben je onder de indruk dan druk je op een grote knop en draait de stoel om. Vanaf dat moment kan je kennis gaan maken met de persoon achter de stem.

Het concept is inmiddels bekroond met een Emmy, actief in meer dan 150 landen en goed voor een mega omzet voor Talpa Media. Als je alles plat slaat dan gaat het feitelijk om de eerste indruk. Zoals Harvard University heeft onderzocht is bij een eerste kennismaking de eerste indruk in 2 seconden bepaald. Voor websitebezoeken blijkt dat je 0,6 seconden extra hebt aldus de Science & Tech University uit Missouri.

Wanneer heb je voor het laatst je eigen website en die van je concurrent bekeken?

Die eerste indruk over bedrijven doen we steeds vaker online op. Ik daag je uit om naast je eigen website de websites van 7 concurrenten te openen. Nodig 3 collega’s uit en bekijk zo objectief mogelijk de verschillende websites. Welke site maakt het meeste indruk tijdens zo’n eerste contact?

Op het moment dat de eerste indruk positief is zie je dat bezoekers langer op de site verblijven en sneller genegen zijn contact op te nemen voor een nadere kennismaking. Ze hebben zich om in John de Mol termen te spreken omgedraaid.

Informatie over de auteur

Marco Kole | Initiatiefnemer | 06-54313335 | email
Uw naam
Uw email
Uw bericht
 
MeetingReview | bekijk uitgebreid bedrijfsprofiel
Balearenlaan 66
1060 TL
Amsterdam
Nederland

Content van deze auteur

Help! Ik krijg alleen maar negatieve reviews.
Nepreviews? Maak een melding bij de Stichting Reclame Code!
Je evenement evalueren? Combineer meerdere methoden voor het ontvangen van gastervaringen!
Liquidspace (online boeken van zakelijke ruimte in de VS ) doet 1 miljoen online transacties in 11 maanden tijd
Resultaat samenwerking SecretaresseNet en MeetingReview: Secretaresses vinden passende locaties!
Publieksprijs 2016: De winnaars zijn bekend
MeetingReview kiest voor partnerships met locaties - Drie mogelijkheden voor ‘samenwerking’ met nog meer relevantie
BrightLocal Onderzoek 2016: Reviews ouder dan 3 maanden? Niet relevant!
Wordt het veilen van een vergaderruimte net zo succesvol als andere veilingsites?
Waarom reviews in de vergader- en evenementenbranche? Vier brancheprofessionals lichten toe.
MeetingReview werkt mee aan ACM onderzoek naar de betrouwbaarheid van reviews
Ruim 800 aanmeldingen voor de MeetingReview publieksprijs voor meeting- & eventlocaties
MeetingReview zet volgende stap in betrouwbaarheid van reviews
Livestream kennismaking met de locatie voor je volgende meeting of event
Gordon Ramsey: “Just please the fucking customer and they will share it!”
Incentives voor het schrijven van reviews: wel of niet doen?
MeetingReview introduceert de MR Academy
Facebook: Personal Live Broadcasting (PLB) verovert de wereld!
Voor wie draai jij je om?
Introductie MR Review APP: Sint zei tegen Piet: Makkelijker krijg je reviews niet!
Online boeken van een zakelijke ruimte: KISS!
meetings.nl en MeetingReview gaan samenwerken
Is uw website helemaal up-to-date? Lees 3 belangrijke tips!
Aristo Accommodaties en MeetingReview geven samenwerking nieuwe impuls
Inspireer met afbeeldingen: Meetings Imagined
Horen, Zien & Delen
Sponsoractie MeetingReview: ruim 700 euro voor onderwijs in India
Gebruik je Periscope al om je online voor te stellen?
Dordrecht City Marketing kiest voor MeetingReview
Wij van WC-EEND adviseren WC-EEND