Horen, Zien & Delen



Om gehoord te worden, wil je graag dat mensen over je praten. Jij kunt iedereen vertellen hoe geweldig je meetinglocatie of meetingdienst is, maar hoe geloofwaardig is dat?

Door mensen te laten ervaren maar bovenal ze daarna te laten delen, werk je eenvoudig aan je sociale bewijs. Verzamel likes op je Facebook-pagina, volgers op je LinkedIn-profiel en Twitter-account. Maar denk ook aan reviews op Google maps of andere sites waar mensen ervaringen van anderen kunnen lezen.

Wat is sociaal bewijs nu eigenlijk? Het is een mentaal proces: mensen schikken zich naar de acties van anderen in de veronderstelling dat deze acties het juiste gedrag is in een bepaalde situatie. Kortom: als andere mensen iets doen en je vertrouwt deze mensen dan is dat een bevestiging om dat zelf ook te doen. Deze bevestiging door een derde kan enorm motiverend zijn voor de bezoekers van een reviewsite of middels een onafhankelijke score op je eigen website om voor jou of je bedrijf te kiezen.

Gebruik dus leuke tweets, mooie quotes en reviewscores om nog meer mensen over je te laten praten.

NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Auteur: Marco Kole

Tags:
Algemene voorwaarden | privacy statement