Paylogic is de ticketingmarkt opnieuw aan het opschudden



Iets meer dan 10 jaar na de oprichting van het technologische ticketingbedrijf Paylogic, krijgt het een geheel nieuw uiterlijk. Met een verfrissend nieuw logo, nieuwe pay-off en ook een nieuwe website. Dit is het nieuwe gezicht waarmee het voor de tweede keer de internationale ticketmarkt gaat wakker schudden. Paylogic heeft vanaf 10 jaar geleden white-label-ticketing voor eerst in Nederland en daarna verder in Europa op de kaart gezet en de ticketmarkt voorgoed veranderd. Met de laatste innovaties brengt het dit concept vandaag de dag naar een veel hoger level. De eerste resultaten zijn boven verwachting, deze nieuwe manier van werken zal de evenementorganisatoren talloze nieuwe kansen bieden. En dit alles nog altijd vanuit het oorspronkelijk beoogde doel: een optimale relatie tussen fan en event-merk en eveneens met het oorspronkelijke middel: de inzet van hoogwaardige en uniek ontwikkelde technologie.

Samen met de klant technologisch succes
“We zijn al vanaf dag één met meer dan enkel tickets verkopen bezig geweest”, zegt Jan Willem van der Meer, de CEO en medeoprichter van Paylogic, “Ons hogere doel is altijd het “empoweren” van het event zelf geweest en via veelzijdige e-commerce-omgevingen krachtige verkoop en dataverzameling te creëren. Voor én samen met onze klanten, “together” zoals we dat ook benoemen in ons vernieuwde imago. Waarbij de organisator immer volledig in de driver-seat zit en Paylogic zorgt dat alles van A tot Z vlekkeloos verloopt”. Het was Paylogic in 2006 al duidelijk dat de dialoog met de fan op de website van het event zelf hoort plaats te vinden vinden en niet op een online ticketwinkel van een derde. Door de jaren heen is hier constant op doorontwikkeld en inmiddels worden er omgevingen geleverd waarbij een fan echt inlogt bij het merk. Een eigen ‘shop’ waar naast het reguliere aanbod ook een compleet pakket kan worden samengesteld, dat precies bij een elke behoefte past. Het bijboeken van een hotel en transport richting het event, maar ook het kopen van merchandise en opwaarderen van een betaal-polsband; alles wordt door de technologie van Paylogic aan-elkaar geknoopt. Het zorgt voor een enorme verbetering in de fan experience, voor meer kennis over deze fan bij het merk en uiteraard neemt de totale omzet per bezoeker aanzienlijk toe; maar alles in eerste instantie om de beleving te versimpelen en te optimaliseren.

Paylogic Shops
De fan is duidelijk enthousiast, gezien ze in bestaande cases overtuigend meer dan enkel een ticket koopt en bovendien graag als trouwe fan direct herkend wordt op de event-site (net als bij andere bekende merken) en dan een pakket op maat voorgeschoteld krijgt. De evenementhouders zijn mogelijk inmiddels nog geïnteresseerder en in bijna alle gevallen “om”. De zogenoemde Paylogic Shops die Paylogic sinds het afgelopen jaar op de markt bracht via haar API’s zijn zo in trek, dat er inmiddels zelfs een wachtlijst is ontstaan. “Vanwege de enorme schaalbaarheid en flexibiliteit van ons platform, kunnen we door onze API’s dichterbij de klant staan. Zo ontwikkelen we samen met diverse partners, maar soms ook geheel zelf, unieke e-commerce omgevingen die per case die naadloos aansluiten bij de identiteit en doelen dat festival of event. Dit zorgt voor een duidelijke technologische focus op onze open strategy, waar losse applicaties (met bijv. travel content) en API’s een hoofdrol spelen.”; zegt Roger Meijer CTO van Paylogic. Paylogic moest vroeger nog aan haar klanten uitleggen de regie in de conversatie met de fan in eigen handen te nemen. Inmiddels is dat niet meer nodig en zijn vooral de sterkste merken in de eventindustrie zich meer dan bewust van wat ze krijgen en weggeven met de traditionele aanbieders.

Het ADE-platform als E-commerce-hub
Het afgelopen jaar zijn onder vele anderen “dance” merken als AMF, Awakenings en Electric Zoo (New York) al overgestapt op deze nieuwe Paylogic Shops. Ook in andere branches zoals bij House of Sports (dat o.a. de KNSB-tickets verkoopt), maar ook rock-festival Dour uit België zou inmiddels nooit meer anders willen dan op haar geheel eigen wijze haar unieke producten te verkopen. Momenteel is Paylogic het meest trots op de ontwikkelde omgeving voor ADE waar het tickets van meer dan 100 verschillende eventorganisatoren aanbiedt, daarbij hotels door heel Amsterdam en ook allerlei ADE-merchandise in volledig te combineren pakketten in één order verbindt. Daarbij zorgt Paylogic dat het producten en de geldstromen perfect verdeelt over alle partijen die betrokken zijn. ADE ticketing is een plek waar je snel ziet dat dit next level “ticketing” is. Mede daarom heeft Paylogic gekozen om haar “rebranding” en ook nieuwe website tijdens dit evenement te lanceren. “Paylogic heeft geen nieuwe koers ingezet, maar juist haar bestaande koers nog beter op de kaart gezet met onze nieuwe oplossingen. Wat eerst als belofte werd gezien: “data inzichten”, “betere klantrelatie” en “groei van omzet per klant” wordt inmiddels dagelijks bewezen” concludeert Van der Meer. Met het gedurfde eigen pad dat Paylogic altijd strijdvaardig heeft bewandeld, toont het aan weg te stappen van conventies en juist samen met de klant een betere omgeving voor de fan te bouwen; dat is ook wat het nieuwe logo, de nieuwe website en het vernieuwde motto “together” uitstralen. Bekijk de nieuwe site van Paylogic en het verhaal op www.paylogic.com.

Over Paylogic
Paylogic is in de tien jaar van zijn bestaan een gerenommeerde internationale speler geworden, zonder allures: ‘gewoon doen waar we goed in zijn’ is een typische, nuchtere Paylogic-uitspraak. Kansen benutten, evenementen centraal stellen en bovenal samen, ‘together’, blijven werken (met zowel de klanten als de fans) door goed te luisteren naar de wensen van beide partijen. Paylogic ontwikkelt en biedt systemen aan die organisaties volledig ontlasten om zo eveneens bij te dragen aan de beleving van een bezoeker naar een evenement. Aan onvergetelijke momenten. Paylogic streeft ernaar zichzelf daarin te blijven verbeteren en te vernieuwen.
Het systeem van Paylogic kan inmiddels ongeveer 1.000 transacties per seconden aan en heeft afgelopen jaar een record gezet van 250.000 transacties in minder dan 5 minuten. Over 2017 verwacht Paylogic ruim 280 miljoen euro aan transacties te verwerken. Een onderdeel daarvan, de verkoop van travel producten zoals hotelovernachtingen, groeide afgelopen jaar met zo’n 200%. Ook de partnership met Ticketswap breidde zich verder uit. Inmiddels maken meer dan 470 evenementen gebruik van ‘Secure Swap’.
NB: Het auteursrecht op de content op deze website en in de (online) magazines wordt door de uitgeverij voorbehouden.


Tags:
Algemene voorwaarden | privacy statement